Zasady zachowania higieny i korzystania ze świadczeń leczniczo-rehabilitacyjnych w Sanatorium Uzdrowiskowym Rolnik w okresie epidemii SARS CoV-2
1. Na terenie Sanatorium mogą przebywać osoby zameldowane lub meldujące się , osoby postronne nie będą wpuszczane do Sanatorium.
2. Przy każdorazowym wejściu do Sanatorium każda osoba zobowiązana jest zdezynfekować ręce.
3. Obowiązuje zakrywanie ust i nosa w przestrzeniach zamkniętych na terenie całego obiektu. Jeśli z jakiegoś powodu osłona na nos i usta musi zostać zdjęta (w czasie niektórych zabiegów, przy stoliku w jadalni) należy przestrzegać 1,5 - 2 metrowego odstępu od innych osób. W pokojach zakwaterowania osłona ust i nosa nie obowiązuje.
4. Na wizytę lekarską wstępną pacjenci zgłaszają się na wyznaczoną przez pielęgniarki godzinę lub po wezwaniu telefonicznym.
5. Planowanie zabiegów będzie odbywało się bez udziału pacjenta, karty zabiegowe będą dostarczone do pokoi zakwaterowania.
6. Korzystanie z windy tylko przy przestrzeganiu wskazanej w informacji przy windzie liczbie osób; osoby powinny mieć osłony na usta i nos, a także nie stać do siebie twarzą w twarz.
7. Należy zwracać uwagę na zachowanie dystansu społecznego – odległość 1,5- 2 m od innych osób we wszystkich pomieszczeniach Sanatorium, z wyjątkiem pokoju zakwaterowania.
8. W celu zapobiegania ewentualnym zakażeniom krzyżowym zalecany jest kontakt z personelem Sanatorium za pomocą telefonu udostępnionego w pokoju lub przez własny telefon komórkowy- nr 81 5014 751, następnie nr wewnętrzny. Numery telefonów wewnętrznych do gabinetów lekarskich, pielęgniarskich, ZPL, recepcji itd. udostępnione są w każdym pokoju mieszkalnym.
9. W kontaktach interpersonalnych pacjenci powinni unikać wzajemnego dotykania (podawania rąk, przytulania, całowania przy powitaniu, itp.);
10. Wprowadza się do odwołania :
• zakaz korzystania przez pacjentów z przepustek;
• ograniczenie samowolnego opuszczania przez pacjentów obiektu w celach innych, niż poprawa stanu zdrowia (spacer lub ćwiczenia na świeżym powietrzu);
• zakaz uczestniczenia przez pacjentów w wydarzeniach o charakterze zbiorowym (spotkania, zebrania, koncerty, wycieczki wyjazdowe, itp.);
• zakaz odwiedzania się w pokojach;
• bezwzględny zakaz przebywania w pokojach osób postronnych, nie zakwaterowanych w obiekcie.
11. Zaleca się bezwzględne przestrzeganie higieny osobistej regularne i dokładne mycie rąk przez kuracjuszy wodą z mydłem zgodnie z instrukcją prawidłowego mycia i dezynfekowania rąk. Sanatorium zapewnia środki higieniczne (mydło z dozowników, płyny do dezynfekcji ) w ilości wystarczającej dla personelu i kuracjuszy.
12. Zaleca się dezynfekcję rąk, przy wejściu do budynku , do jadalni, do ZPL oraz w innych pomieszczeniach wspólnie użytkowanych hole, toalety ogólnodostępne.
13. W Sanatorium zapewniona jest całodobowa opieka pielęgniarska oraz w dni powszednie opieka lekarska; zapewniona jest możliwość uzyskania teleporady , a w miarę potrzeby natychmiastowej interwencji pielęgniarki lub lekarza.
14. Na wizyty lekarskie lub porady pielęgniarskie kuracjusze mogą zgłaszać się do gabinetów po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem lub pielęgniarką.
15. W razie wystąpienia objawów infekcji górnych dróg oddechowych kaszlu , gorączki bez zbędnej zwłoki należy :
• zgłosić ten fakt telefonicznie do pielęgniarki lub lekarza, całodobowa dyżurka pielęgniarska nr tel. 100.
• założyć maseczki ochronne osobie chorej i współmieszkańcowi w pokoju
• pozostać w pokoju zakwaterowania do czasu decyzji lekarza lub pielęgniarki.
16. Osoba z infekcją nie może uczestniczyć w zabiegach rehabilitacyjnych, spożywać posiłków na stołówce ( w tym czasie zapewnione jest dostarczanie posiłków w pojemnikach jednorazowych do pokoi mieszkalnych) i nie może przebywać poza pokojem mieszkalnym.
Zabiegi rehabilitacyjne
1. W Zakładzie Przyrodoleczniczym (ZPL) obowiązuje dystansowanie się, odstęp między osobami minimum 1,5- 2 m.
2. Na zabiegi mogą wejść wyłącznie osoby z osłoną na usta i nos (maseczka jednorazowa lub wielokrotnego użytku lub przyłbica ).
3. Przed wejściem do Zakładu Przyrodoleczniczego kuracjusze powinni zdezynfekować ręce; preparat do dezynfekcji przy drzwiach do Zakładu.
4. Zaleca się pacjentom punktualne zgłaszanie na zabieg i wyłącznie o wyznaczonej godzinie – bez zbędnego oczekiwania i gromadzenia się w holach ZPL
5. Zaleca się wypoczynek po zabiegach w pokojach zakwaterowania, a nie w częściach wspólnych np. holach wypoczynkowych
6. W przypadku zajęć na basenie należy zastosować się do Regulaminu na basenie w czasie epidemii COVID-19 -poprzez dystansowanie się, ograniczoną ilość osób korzystających jednoczasowo z basenu, bezwzględnie zachowanie reżimu sanitarnego, stosowanie środków ochrony indywidualnej przez kuracjuszy i personel, przestrzeganie higieny kąpieli i używania środków dezynfekcyjnych.
Jadalnia
1. Przed każdorazowym wejściem na teren jadalni obowiązkowa jest dezynfekcja rąk, tak dla kuracjuszy jak i personelu; dozowniki z płynem dezynfekcyjnym umieszczone przed wejściami na jadalnię.
2. Noszenie osłon ust i nosa (maski lub przyłbice) jest obowiązkowe na jadalni do czasu zajęcia miejsca siedzącego przy stoliku a w trakcie konsumpcji nie są wymagane.
1. Na terenie Sanatorium mogą przebywać osoby zameldowane lub meldujące się , osoby postronne nie będą wpuszczane do Sanatorium.
2. Przy każdorazowym wejściu do Sanatorium każda osoba zobowiązana jest zdezynfekować ręce.
3. Obowiązuje zakrywanie ust i nosa w przestrzeniach zamkniętych na terenie całego obiektu. Jeśli z jakiegoś powodu osłona na nos i usta musi zostać zdjęta (w czasie niektórych zabiegów, przy stoliku w jadalni) należy przestrzegać 1,5 - 2 metrowego odstępu od innych osób. W pokojach zakwaterowania osłona ust i nosa nie obowiązuje.
4. Na wizytę lekarską wstępną pacjenci zgłaszają się na wyznaczoną przez pielęgniarki godzinę lub po wezwaniu telefonicznym.
5. Planowanie zabiegów będzie odbywało się bez udziału pacjenta, karty zabiegowe będą dostarczone do pokoi zakwaterowania.
6. Korzystanie z windy tylko przy przestrzeganiu wskazanej w informacji przy windzie liczbie osób; osoby powinny mieć osłony na usta i nos, a także nie stać do siebie twarzą w twarz.
7. Należy zwracać uwagę na zachowanie dystansu społecznego – odległość 1,5- 2 m od innych osób we wszystkich pomieszczeniach Sanatorium, z wyjątkiem pokoju zakwaterowania.
8. W celu zapobiegania ewentualnym zakażeniom krzyżowym zalecany jest kontakt z personelem Sanatorium za pomocą telefonu udostępnionego w pokoju lub przez własny telefon komórkowy- nr 81 5014 751, następnie nr wewnętrzny. Numery telefonów wewnętrznych do gabinetów lekarskich, pielęgniarskich, ZPL, recepcji itd. udostępnione są w każdym pokoju mieszkalnym.
9. W kontaktach interpersonalnych pacjenci powinni unikać wzajemnego dotykania (podawania rąk, przytulania, całowania przy powitaniu, itp.);
10. Wprowadza się do odwołania :
• zakaz korzystania przez pacjentów z przepustek;
• ograniczenie samowolnego opuszczania przez pacjentów obiektu w celach innych, niż poprawa stanu zdrowia (spacer lub ćwiczenia na świeżym powietrzu);
• zakaz uczestniczenia przez pacjentów w wydarzeniach o charakterze zbiorowym (spotkania, zebrania, koncerty, wycieczki wyjazdowe, itp.);
• zakaz odwiedzania się w pokojach;
• bezwzględny zakaz przebywania w pokojach osób postronnych, nie zakwaterowanych w obiekcie.
11. Zaleca się bezwzględne przestrzeganie higieny osobistej regularne i dokładne mycie rąk przez kuracjuszy wodą z mydłem zgodnie z instrukcją prawidłowego mycia i dezynfekowania rąk. Sanatorium zapewnia środki higieniczne (mydło z dozowników, płyny do dezynfekcji ) w ilości wystarczającej dla personelu i kuracjuszy.
12. Zaleca się dezynfekcję rąk, przy wejściu do budynku , do jadalni, do ZPL oraz w innych pomieszczeniach wspólnie użytkowanych hole, toalety ogólnodostępne.
13. W Sanatorium zapewniona jest całodobowa opieka pielęgniarska oraz w dni powszednie opieka lekarska; zapewniona jest możliwość uzyskania teleporady , a w miarę potrzeby natychmiastowej interwencji pielęgniarki lub lekarza.
14. Na wizyty lekarskie lub porady pielęgniarskie kuracjusze mogą zgłaszać się do gabinetów po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem lub pielęgniarką.
15. W razie wystąpienia objawów infekcji górnych dróg oddechowych kaszlu , gorączki bez zbędnej zwłoki należy :
• zgłosić ten fakt telefonicznie do pielęgniarki lub lekarza, całodobowa dyżurka pielęgniarska nr tel. 100.
• założyć maseczki ochronne osobie chorej i współmieszkańcowi w pokoju
• pozostać w pokoju zakwaterowania do czasu decyzji lekarza lub pielęgniarki.
16. Osoba z infekcją nie może uczestniczyć w zabiegach rehabilitacyjnych, spożywać posiłków na stołówce ( w tym czasie zapewnione jest dostarczanie posiłków w pojemnikach jednorazowych do pokoi mieszkalnych) i nie może przebywać poza pokojem mieszkalnym.
Zabiegi rehabilitacyjne
1. W Zakładzie Przyrodoleczniczym (ZPL) obowiązuje dystansowanie się, odstęp między osobami minimum 1,5- 2 m.
2. Na zabiegi mogą wejść wyłącznie osoby z osłoną na usta i nos (maseczka jednorazowa lub wielokrotnego użytku lub przyłbica ).
3. Przed wejściem do Zakładu Przyrodoleczniczego kuracjusze powinni zdezynfekować ręce; preparat do dezynfekcji przy drzwiach do Zakładu.
4. Zaleca się pacjentom punktualne zgłaszanie na zabieg i wyłącznie o wyznaczonej godzinie – bez zbędnego oczekiwania i gromadzenia się w holach ZPL
5. Zaleca się wypoczynek po zabiegach w pokojach zakwaterowania, a nie w częściach wspólnych np. holach wypoczynkowych
6. W przypadku zajęć na basenie należy zastosować się do Regulaminu na basenie w czasie epidemii COVID-19 -poprzez dystansowanie się, ograniczoną ilość osób korzystających jednoczasowo z basenu, bezwzględnie zachowanie reżimu sanitarnego, stosowanie środków ochrony indywidualnej przez kuracjuszy i personel, przestrzeganie higieny kąpieli i używania środków dezynfekcyjnych.
Jadalnia
1. Przed każdorazowym wejściem na teren jadalni obowiązkowa jest dezynfekcja rąk, tak dla kuracjuszy jak i personelu; dozowniki z płynem dezynfekcyjnym umieszczone przed wejściami na jadalnię.
2. Noszenie osłon ust i nosa (maski lub przyłbice) jest obowiązkowe na jadalni do czasu zajęcia miejsca siedzącego przy stoliku a w trakcie konsumpcji nie są wymagane.